maandag 19 oktober 2009

met de pietmobiel naar de buren


vanochtend zijn Laura en Tim vertrokken naar Mexico. Een week zullen ze daar de International Oak Society Conference bijwonen. Een conferentie met eiken liefhebbers van over de hele wereld.
Ik pas deze week op het huis, voer de katten en honden, verzorg de tuin, speel een potje frisbee met de honden, haal de post op en noteer de gegevens van het weerstation (daarover later meer).
Maar slapen doe ik er niet. Daarvoor is het er toch net iets te eenzaam. Daarom slaap ik bij de buren. Nou ja, buren: 4 kilometer verderop begint de oprit van de buren, nog eens 2 kilometer verder is het 12 jaar oude in traditioneel 19e eeuwse stijl gebouwde huis van de 'buren'. De dichtstbijzijnde supermarkt is minstens 10 kilometer en het stadje nog eens 20. Zelfs de postbus is 500 meter verderop

Eventjes naar de buren lopen zit er dus niet in. De auto is de Amerikaanse, en vooralsnog de enige, oplossing. Gelukkig heb ik 28 september mijn rijexamen gehaald en de Buckners 4 auto's.
Met deze volvo 850 (the pietmobiel) haal ik een kopje suiker bij de buren, doe ik de boodschappen, en check ik de post.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten