dinsdag 20 oktober 2009

facebook affairs: leven en dood

Sinds een week heeft deze sociale internet holbewoner facebook. Aan hyves en myspace ben ik nooit begonnen (wel msn, ik ben geen pre-historische internet holbewoner), maar een facebook account leek me handig om te hebben in Amerika en zo vriendschappen te onderhouden als ik weer terug ga. Hoewel mijn eerste Amerikaanse vriend zich nog moet aandienen hoor ik wel de meest fascinerende dingen.
Terwijl je in Nederland ongevraagd te weten kan komen dat iemand onder de douche staat! of de hond aan het uitlaten is (gaap!), is Facebook in Amerika op een hoger level. Een vriendin van Tim en Laura kwam erachter dat haar neef omgekomen was bij een motor ongeluk doordat haar dochter een condoleance bericht zag op de facebook-site van zijn moeder.
De dag daarna hoorde ik van de buurvrouw (waar ik logeer) dat haar dochter net had gelezen op de smoelen boek website dat haar nicht getrouwd en zwanger was!

Voorlopig hou ik het maar bij het plaatsen van foto's en af en toe kan ik de verleiding niet weerstaan en schrijf ik op wat ik aan het doen ben: nectar maken voor de kolibries, of beren vangen met mijn blote handen.

Maar als een beer (of een kolibrie) met te pakken krijgt zal ik dat braaf melden:

Pieter van Exter

Pieter van Exter aan het ontbinden

15 minuten geleden · ·

Geen opmerkingen:

Een reactie posten